Lugn du kan lyssna på det i efterhand!
Du kan ha det allra bästa innehållet på din webbsida, men har du inte optimerat det för sökmotorerna så är det stor risk att du hamnar på sidan två och ingen hittar till det. Och samma gäller för det omvända – din webbsida kan vara perfekt optimerad men utan relevant innehåll så är det bara ett kraftfullt men oanvänt verktyg.
Men det är inte så svårt att lyckas med att gifta ihop dessa två komponenter! Karl Kihlbom, från e-handelsplattformen Vendre, och Christer Pettersson, Head of Marketing and E-commerce Arvato Sweden, kommer i detta webinar visa dig hur du ska göra.
• Hur du bygger en snygg och säljdrivande innehållsdel i din e-handel
• Bloggen har gjort sitt, nu är det relevant innehåll som gäller
• Driver försäljning genom SEO och content. Hur gör man i praktiken?
• Få konkreta exempel på hur du kommer igång
• Det 10 viktigaste punkterna att tänka på inom SEO för att lyckas med din sökoptimering.
• Så skapar du engagerande och efterfrågat innehåll för att öka trafiken och försäljningen.
• Så distribuerar du ditt innehåll för att få maximal effekt.
• Lyckade case och exempel på företag som nyttjar innehållsmarknadsföring och SEO på ett bra sätt.